Zgodovina avtomobilske znamke Citroën
| Članek je bil prebran 2.255 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

Začetki zgodovine znamke Citroën segajo že v daljno leto 1919, ko je znamka predstavila model 10 HP tip A, ki je bil tudi prvi serijski avtomobil v Franciji. Že ta model je nakazoval, da bo Citroen s svojimi avtomobili revolucionarno spreminjal avtomobilsko industrijo. Model je bil revolucionaren zaradi svojih žarometov, električnega zaganjača in Michelinovih pnevmatik, ki v tistem času niso bile ustaljena »obutev« vozil.

CitroenSkozi leta je znamka vseskozi težila za nenehnim razvojem. Tako je leseno konstrukcijo leta 1924 zamenjala konstrukcija iz zvarjenih delov (hladno stiskano jeklo). Ta model je v javnosti populariziral zaprto karoserijo vozil.

Leta 1932 so pri modelu Rosalie prvič uporabili sistem plavajočega motorja – motor je bil ločen od šasije in obešen na posebnih oseh – s tem se vibracije motorja niso širile na šasijo in preostali avtomobil, kar je predstavljalo novo revolucijo v avtomobilski industriji.

1934 so poskrbeli za novo revolucijo – izdelali so prvo vozilo s sprednjim pogonom – Traction Avant. Leta 1954 so naredili še prvo izvedbo hidro-pnevmatskega vzmetenja.

Traction Avant se je prodal v kar 760.000 izvodih in s tem oral ledino serijski prodaji avtomobilov modernega časa. Citroen je revolucionaren tudi zaradi svojega »spačka«, ki je bil širši javnosti predstavljen na pariškem avtomobilskem sejmu, leta 1948 in je kmalu postal eden izmed najbolj priljubljenih vozil različnih generacij.

1955 leta so predstavili model »žaba« (DS 19), ki je presenečala s svojo obliko, vgrajenim servo volanom, menjalnikom s samodejno sklopko, kolutnimi zavorami in vrtljivimi žarometi.

Citroen je skozi leta dominiral tudi med športnimi in gospodarskimi vozili, mnogi pa znamko povezujejo z trojnim vzmetenjem.

Citroën Slovenija –  v Sloveniji je blagovna znamka že leta 70 v prejšnjem stoletju sodelovala z domačimi podjetji. To je obrodilo sad – nastanek podjetja Cimos. Leta 1959 je podjetje Tomos s Citroenom sklenilo pogodbo za izdelovanje spačkov (montaža). Poleg spačkov so pri nas sestavljali še amije 6 in žabe (DS).

V Sloveniji je ustanovljen tudi Citroen klub, katerega člani so ponosni lastniki vozil znamke Citroen. V zadnjih letih postaja Citroen vse bolj priljubljena avtomobilska znamka pri nas, kar se odraža v vse več njihovih modelih na naših cestah.

© 25. 04. 2024 - Gramiz. Oglaševanje.