Podvozje avtomobila, so avtomobilski deli kateri omogočajo prenos moči in gibanje avtomobila
Gramiz

Podvozje avtomobila, so avtomobilski deli kateri omogočajo prenos moči in gibanje avtomobila

| Članek je bil prebran 3.331 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

podvotjePrenos moči avtomobila poteka od pogonskega agregata do pogonskih koles. Gibaje avtomobila omogoča vrsto sestavnih delov avtomobila, ki skrbijo za to, da se avtomobil varno giblje v smer katero določi voznik avtomobila. Podvozje avtomobila moramo vzdrževati skladno s tovarniškimi predpisi proizvajalca avtomobila. Hkrati mora biti podvozje avtomobila tehnično brezhibno. Tehnična brezhibnost pomeni, da podvozje avtomobila ustreza zakonsko predpisanim določilom. V primeru, da podvozje avtomobila ne ustreza zakonsko predpisanim določilom se ne sme gibati v prometu. Avtomobil, katerega podvozje avtomobila ne ustreza zakonsko predpisanim določilom je z drugo besedo ni tehnično brezhiben. Lastnik se mora predvsem zavedati, da podvozje avtomobila odloča o njegovi varnosti in varnosti vseh ostalih udeležencev v cestnem prometu. Podvozje avtomobila sestavlja vrsto sestavnih delov. Razlikujejo se glede na skupek lastnosti avtomobila. Pogonski agregat na naših cestah je najpogosteje motor z notranjim izgorevanjem. Najpogostejši izvedenki sta izvedenka, ki za pogon uporablja bencin, ter izvedenka, katera za pogon uporablja dizelsko gorivo. Redkeje so na naših cestah za pogonski agregat uporabljeni elektro motorji ter kombinacije elektro motorja ter ene od izvedenk z notranjim izgorevanjem. V preteklosti so na naših cestah obstajale različice z drugačnimi pogonskimi agregati. Prihodnost je v veliki meri usmerjena k pridobivanju čim bolj okolijsko ustreznih pogonskih agregatov. Predvsem gre pričakovati povečanje števila avtomobilov z pogonom na elektro motor ter hibridnih vozil. Število danes najpogostejših vozil z izključno motorjem na notranje izgorevanje, bodisi v različici, ki za pogonsko gorivo uporablja bencin, bodisi različico, katera za pogonsko gorivo uporablja dizelsko gorivo, se bo ob tem zmanjševalo. Pričakovati je, da se bo občutna sprememba zgodila čez desetletje. Danes najpogostejši pogonski agregat svojo moč na pogonska kolesa prestavlja preko menjalnika. Moč je lahko prenesena z različnimi vrstami menjalnika. V bistvu gre za dve osnovni različici. Menjalnik je lahko izveden v različici, kjer je izbira ustrezne prestave ali ustreznega prestavnega razmerja, prepuščena vozniku. V tem primeru govorimo o ročnem menjalniku. Druga različica je menjalnik, kjer v večji ali manjši meri prestavljanje opravlja menjalnik sam. Splošno govorimo o avtomatskem menjalniku, v pogovornem jeziku zasledimo izraz avtomatik. Oba, ročni in avtomatski menjalnik imata več različic. Pri ročnem menjalniku gre v glavnem za različno število prestav. V preteklosti so bili razširjeni ročni menjalniki, ki so poleg vzvratne prestave, imeli štiri prestave. Danes je to vlogo prevzel petstopenjski menjalnik, precejšen delež predstavljajo tudi izvedenke z šest stopenjskim ročnim menjalnikom.

Podvozje avtomobila mora delovati brezhibno.

© 27. 04. 2024 - Gramiz. Oglaševanje.